• הכל

  • טקסט

  • דף לימוד

  • סדנא

  • תכנית חינוך

  • תמונה

  • אודיו

  • וידאו

חיפוש קטגוריה: שמים

בין חזון למציאות בקהילה חינוכית

מכון חינוך דרך כפר (07/04/2013 | 11:55)
דף הלימוד מביא לדיון את הזיקה שבין "חזון חינוכי" לבין יישומו בשטח. זהו אתגר מרכזי (ובמידה מסויימת אינסופי) לייצר חזון חינוכי שמיתרגם למציאות יומיומית. דף הלימוד מחדד את הנחיצות בחיבור לאידאה ומאפשר דיון כיצד מעגנים את 'רוח הדברים' בתוכניות העבודה הקהילתיות והפרטניות.

בין עבר למחר - חבלי קליטה לחברה הישראלית

מכון חינוך דרך כפר (07/04/2013 | 12:02)
תהליכי הקליטה של קבוצות העולים, גם בשנות ה2000, עדיין מורכבות ורצופות בחוויות קשות ומכאיבות. סוגיית הקליטה ויצירת שייכות לחברה הישראלית הינה משימה מרכזית וחשובה בעשייה החינוכית. דף לימוד זה יאפשר למחנכים לדון ביכולתם ובתפקידם אל מול משימה זו. בנוסף, נדון במקום המשמעותי של יצירת 'עוגנים בעבר' וזיהוי הכוח שבתרבות המוצא אל מול החיבור לחברה הישראלית.

החופש הגדול לבחור בין טוב לרע

מכון חינוך דרך כפר (07/04/2013 | 12:56)
לקראת החופש הגדול הרווי בפיתויים והזדמנויות לנפילה – הלימוד יאפשר לצוות לבחון כיצד ניתן להיערך לקראת החופש באופן טוב יותר על מנת שהחניכים יעשו בחירות נכונות גם כאשר הם לא תחת פיקוח מבוגר. כמו כן נבחן את סוג הקשר שיש לייצר עם החניכים במהלך החופשה עצמה.

חינוך בתפילה

מכון חינוך דרך כפר (07/04/2013 | 13:10)
בית מדרש זה פותח עקב סוגיה חינוכית שעלתה בקהילות החינוך הדתיות – כיצד רותמים את החניכים לתפילת השחרית בבוקר. איך הופכים את משבצת הזמן הזו למשמעותית עבור החניכים. אנו מבקשים לחזור לבסיס ולשאול בכלל מהי מטרת התפילה בתוך המסגרת החינוכית? למה כל-כך חשוב לנו לשמר אותה ולקיים סביבה מאבקים מתישים עם החניכים? מתוך אמונה כי אם הצוות יחדד לעצמו את המטרה, הוא יוכל לעצב את התפילה באופן מיטבי ונכון יותר.

חינוך פתוח לדיון

מכון חינוך דרך כפר (07/04/2013 | 13:16)
בית המדרש דן במקומם של סימני שאלה בתהליך החינוכי. מה המינון הנכון בין הצבת סימני שאלה לבין הצבת סימני קריאה? האם יש משמעות להצפת שאלות ודילמות כאשר התשובה ממילא מוחלטת מראש? איזה דילמות חשוב להביא לחניכים?

מי הזיז את הגדר שלי

מכון חינוך דרך כפר (07/04/2013 | 13:32)
הצבת גבולות הינו צורך מרכזי בתהליך החינוכי. ביטוי זה מקפל בתוכו אתגרים וסוגיות רבות. בית מדרש זה מזמן דיון על המטרה המרכזית של הצבת גבולות (לי הם נועדו - למחנך? לחניך? לקהילה?), על האופן בו יש להציג גבולות ועל תהליך הפיכת הגבול החיצוני-משמעתי לגבול פנימי בכל הקשור ליכולת החניך להתקדם בדרגות השיפוט המוסרי.

שותפות חניכים בקבלת החלטות

מכון חינוך דרך כפר (07/04/2013 | 13:48)
בית מדרש מבוסס כולו על הגיגים שכתב יאנוש קורצאק. הבית מדרש מעלה את השאלה 'כמה מקום אנחנו נותנים לשיתוף החניך בהחלטות חינוכיות', ובכלל עד כמה אנחנו חותרים למעורבות ולשותפות. הדיון יתייחס גם למקום שלנו כגוף מחנך ששם לעצמו מטרה להנחיל ערכים ודרך אל מול הערכים והדרך שהחניך בוחר לעצמו. בית המדרש מתאים מאד לבירור פרקטי סביב הקמת מועצת תלמידים או מנהיגות נוער

הבניית זהות

(08/04/2013 | 10:14)

דורות

(08/04/2013 | 10:16)

חרות מהי

(08/04/2013 | 11:18)

זיוף של חג

(08/04/2013 | 11:39)

חינוך לחמלה

(08/04/2013 | 12:00)

שבתות וחגים

מכון חינוך דרך כפר (08/04/2013 | 12:31)
בית המדרש זה כולל לקט טקסטים בנושא השבת. מטרתו לזמן דיון על מהות ואופי השבת שקהילת החינוך רוצה לעצב עבור חניכיה. קהילות חינוך רבות מתמודדות עם האתגר החינוכי שבחגיגת שבתות ומועדים עם החניכים. בשנות החמישים, ימים אלו היו חלק משמעותי בתכנית החינוך וקיבלו גוון תרבותי או תרבותי-דתי המלווה באתוס אותו רצו להשריש בחניכים. נדמה כי במרוצת השנים כבר לא לגמרי ברור מה המשמעות של חגיגת ימים אלו עם החניכים, מהם התכנים והערכים שיש להטעין ימים אלו ואיך החגיגות המשותפות משרתות את התהליך החינוכי השלם. בהיבט הפרקטי - לאחר הלימוד, ניתן להזמין את המשתתפים לייצר קבוצות היגוי לחשיבה מחודשת על אופיו של הריטואל הקבוע: "קבלת שבת", "טקס מוצאי שבת (האם קיים? האם צריך לייצר זה?), "פעילות שבת", "ארוחות שבת" וכיו"ב.

משברים וצמיחה

מכון חינוך דרך כפר (08/04/2013 | 13:10)
בית המדרש מזמן דיון על תהליכי משבר וצמיחה בהיבט הלאומי ומתוך כך הזדמנות לדון באפשרות לצמיחה ממשברים בהיבט החינוכי

הערכים שאליהם אני מחנך

מכון חינוך 'דרך כפר' (09/04/2013 | 21:22)
סדנא זו מזמנת דיון קצר לגבי יכולנו כמחנכים לחנך לערכים. באמצעות תרגיל אישי וקבוצתי נבחן מהם הערכים שהכי חשובים לכל אחד מאיתנו (כאנשים, כהורים, כמחנכים) ונחדד את החשיבות שבמיקוד ובשימת זרקור על ערכים אלו במעשה החינוכי היומיומי.

זהות יהודית-ישראלית

מכון חינוך 'דרך כפר' (09/04/2013 | 21:32)
הסדנא תבחן את תחושות המשתתפים בכל הקשור לזהות היהודית-ישראלית של חניכיהם. ננסה להבין כיצד מבנים זהות, איפה צריך לשים יותר דגש (יצירת רגש, הקניית ידע, תרגול פרקטי של התנהגות). הצוות יצא עם הבנה ומוטיבציה גבוהה יותר לחיבור החניכים לזהות יהודית-ישראלית, תוך חשיבה קונקרטית על הדברים שהכי חשוב להם להקנות.

מרימים דגל קהילתי

מכון חינוך 'דרך כפר' (09/04/2013 | 21:57)
סדנא זו תדגים כיצד עיסוק בתוכן מרכזי יכול ללכד קהילה ולמנף אותה לכדי קהילה של משמעות שמשפיעה החוצה ומייצרת גאוות יחידה לחבריה.

שמים - על קצה המזלג

מכון חינוך 'דרך כפר' (09/04/2013 | 22:20)
סדנת חשיפה למרכיב 'שמים' בתפיסת 'דרך כפר' וחידוד המשימה החינוכית להטענת ההוויה הקהילתית בערכים, בחיבור לנשגב וביצירת פשר ומשמעות.

פיתוח השיפוט המוסרי - למידה

מכון חינוך 'דרך כפר' (16/04/2013 | 14:43)
סדנת לימוד - חידוד משימתו של המחנך כאמון על קידום יכולת השיפוט המוסרי של החניכים. נדון בדילמות מוסריות ונלמד את התאוריה של קוהלברג

פיתוח השיפוט המוסרי - תרגול

מכון חינוך 'דרך כפר' (16/04/2013 | 14:47)
סדנת תרגול - באמצעות תרגול קבוצתי על אירועי משמעת שגרתיים בקהילה - נבחן באיזה שלב בשיפוט המוסרי (על-פי התיאוריה של קוהלברג) החניכים נמצאים ועד כמה אנו כמחנכים עוסקים בקידומו.

שמים כפוטוסינתזה

מכון חינוך דרך כפר (20/05/2013 | 00:21)
דף הלימוד פוּתח בכדי לאפשר ליבון בסיסי במושג שמים. מחנכים רבים פוגשים חניכים 'קשי יום' שטרודים עד הצוואר במלחמת ההישרדות. קשה מאד לגרום להם להרים את הראש, להתחבר למשהו מעט יותר רגוליוזי ולהתמלא בתקווה. הלימוד יאפשר לבחון מהם הדברים שנותנים כוח, שמאירים במעט את החושך. (ניתן לבחון את הסוגיה גם ברובד המחנכים – בתוך העבודה ששוחקת וגם מפגישה אותם עם כל כך הרבה סיפורים לא פשוטים ורגעים כואבים – כיצד מייצרים נקודות אור וחוזק?)

והגדת לבנך ביום ההוא לאמור

מכון חינוך דרך כפר (20/05/2013 | 00:25)
דף לימוד זה מזמן דיון סביב חינוך לערכים. הלומדים יכולים לנווט דרך המקורות השונים ולבחור את תתי הסוגיות שמעניינות אותם, שכן הנושא רחב. הדף פותח בסמוך לחג הפסח ועל כן הפתיח והסיום קשורים באופן ישיר להגדה, יחד עם זאת בשל מרכזיותו של חובת 'והגדת לבנך' וההקשר החינוכי המובהק - אין ספק כי זה עשוי להתאים לאורך כל השנה וחשוב ולדון בנושא שוב ושוב.

יזכור

מכון חינוך דרך כפר (20/05/2013 | 00:26)
דף הלימוד פוּתח כבית מדרש שנערך בימים שבין יום השואה ויום הזיכרון, ומיועד לליבון משותף של המושג 'זיכרון' על כל משמעויותיו. הדף אינו מובנה ולא מכוון 'דרך כפר', אך בהחלט משיק לסוגיות חינוכיות רבות בתפיסה.

לוחות הברית - אז והיום

מכון חינוך דרך כפר (20/05/2013 | 01:29)
כמחנכים, פעמים קורה שאנחנו נתקלים באירועי משמעת בהן אנו מרגישים שהחניכים 'עברו כל גבול ושברו את הכלים', שהם עברו על ה"אני מאמין" הכי בסיסי שלנו כאנשים. בית מדרש זה מספר את סיפור לוחות הברית – הלוחות שהתרסקו ממש מס' ימים לאחר שהם הועברו בטקס מרשים וחד-פעמי באנושות. בהשוואה ובהשאלה להיום – אנו בעצם פוגשים לא פעם את המציאות בה עקרונות היסוד מתנפצים ומוטלים בספק. כותרות עיתון ופולמוסים חברתיים המעידים כי 'לוחות הברית' נשברים כמעט מידי יום. דף לימוד זה מאפשר דיון ב"לוחות הברית" – אז והיום. בית מדרש זה דן ביכולת ובחשיבות של יצירת "אמנת ערכים" שתהיה מקובלת ותקפה גם בימינו אנו.

עיין ערך

מכון חינוך דרך כפר (20/05/2013 | 01:34)
בית המדרש דן דרך סיפורו של אבא חלקיה בצורך של אדם בסט ערכים המכתיב את התנהלותו ואת הכרעותיו בעת התנגשות ערכית. הלימוד מזמן סוגיות סביב חינוך לערכים.

בא חבקוק והעמידן על אחת

מכון חינוך דרך כפר (20/05/2013 | 01:37)
בית המדרש מורכב ממקטעים קצרים מתוך מהלך ארוך שפותח בתוך מסכת מכות שכל כולו עוסק בשאלה "מיהו האדם אשר ישכון בבית ה'" – כלומר מהם הערכים העיקריים שהכי חשוב שיהיו לאדם? לשאלה זו מן הסתם יש תשובות רבות ומגוונות, שקשורות למקום, לתרבות ולחינוך שקיבל המנסה להשיב לשאלה. אנחנו ננסה להתחקות אחר המקורות השונים תוך בחינת ערכי הליבה של הקהילה החינוכית

חנוכה, חינוך וערכים

מכון חינוך דרך כפר (20/05/2013 | 01:42)
חנוכה הינו חג שכל כולו מבטא מאבק על ערכי ליבה ועל זהות. בבית מדרש זה נבחן אלו ערכים היום דרושים 'מאבק' ומאמצים מיוחדים וכן נבחן את מקומו של המחנך במשימת החינוך לערכים.

חופשת הקיץ בדרך כפר

מכון חינוך דרך כפר (19/06/2013 | 07:32)
החופש הגדול מזמן לבני הנוער "זמן אחר" בו הם נדרשים לנהל את סדר היום שלהם, לקבל החלטות קטנות וגדולות ולבחור בין רע לטוב יום-יום במשך חודשיים. איך נוכל להכין את המתבגרים לקראת הקיץ?

פעילויות קבוצתיות ושיעורי חינוך בדרך כפר

סטודנטים ממסלול M.Teach תואר שני בהוראה בסמינר הקיבוצים. (10/12/2014 | 13:21)
כמעט כל אחד ממרכיבי תפיסת החינוך יכול להיות נושא בפני עצמו ולהוות בסיס והשראה לפעילות ערב או לשיעור חינוך. ההצעות שלפניכם מדגימות כיצד ניתן להיעזר במרכיבי תפיסת 'דרך כפר' בשיעורי מחנך ופעילויות הדרכה כמפת דרכים במסע חינוכי משמעותי.

פעילויות חוץ עם חניכים - הכנה לכל שלב בתהליך

מכון חינוך דרך כפר (10/12/2014 | 13:28)
במהלך השנה מתקיימות בקהילה פעילויות חוץ המהוות חלק משמעותי מהתהליך החינוכי. מפגשי הכנה הנערכים לפני הפעילות נועדו להעצים את הרושם והמשמעות של הפעילות בקרב המשתתפים, להרחיב ולהעמיק את הדיון בנושא הפעילות, וליצור קשר בין המשתתפים לנושא.

לאן מכאן?

צוות חינוכי מח"ט עכו (19/01/2015 | 15:05)
מטרת התוכנית היא: חשיפה הדרגתית של כלל תלמידי בית הספר לאפשרויות תעסוקתיות / לימודיות עתידיות. התלמידים יבקרו במקומות שיכולים להוות עבורם 'הדבר הבא' על פי השלב הרלוונטי לגילם.

אומנות ככלי חינוכי

מרכז חינוך אורט בית שאן (19/01/2015 | 15:22)
התוכנית מבוססת על ההבנה כי חשיפה לתרבות ישראלית תאפשר העלאת הערך העצמי של התלמיד. התוכנית מעודדת חווית צפייה חיובית של התלמיד במופעי במה איכותיים בתיאטרון לאומי "הבימה" ובתיאטרון הנחשב "הקאמרי" ובהצגות ייחודיות נוספות. לתלמידי ביה"ס תינתן הזדמנות לצפות במופעי-תרבות, אשר על פי רוב אינם זמינים עבורם בסביבה הקרובה.

חנוכיה ישראלית רבת פנים במשכן הנשיא אובמה

כפר הנוער ימין אורד (17/02/2015 | 00:45)
החנוכיה שיצרו חניכי כפר הנוער ימין אורד הודלקה בחנוכה תשע"ה במשכן נשיא ארה"ב. הנשיא אובמה התייחס בדבריו לכפר הנוער באמרו: "כפר אחד, אדם אחד, יכולים לשנות גורלות של רבים". החנוכיה, העשויה עץ, מתכת וחימר, מייצגת את התרבויות השונות בחברה הישראלית.

"בוחרים" - חוברת תוכן ופעילות לקראת הבחירות לכנסת

מרחביה - כפר הנוער ימין אורד (25/02/2015 | 00:16)
החוברת מציעה פעילויות המקנות לחניכים/תלמידים ידע ומיומנויות לקראת תקופת הבחירות לכנסת.

ליל הסדר עם חניכים

מרחביה כפר הנוער ימין אורד (02/04/2015 | 18:13)
מגוון פעילויות לליל הסדר שנערך עם חניכים. בפיתוח מרחביה ימין אורד 2015 (שלומית קליין)

יש שמים בתוכי ומעלי

מכון חינוך דרך כפר (01/06/2015 | 12:43)
חוברת מקורות ללימוד ושירון להופעה של אביב גפן ואביתר בנאי בכנס דרך כפר ה- 6, 2015 גן שמואל.

מצגת חזון ויעוד

חיים רובוביץ (22/10/2015 | 16:16)
מצגת המגדירה עקרונות ארגוניים לניסוח חזון, יעוד ומטרות. מתאים כלימוד לקראת כתיבת חזון

תקנון

(22/10/2015 | 16:32)

תקנון מצמיח

(22/10/2015 | 16:39)

מחנכים באקטואליה

מכון חינוך דרך כפר (10/11/2015 | 12:00)
סדנא המציעה מתווה לפעילות בנושאי אקטואליה שונים אותה ניתן להתאים לכל מצב ותקופה. הפעילות המוצעת מסייעת למחנך להתמודד עם מצבים בהם קיים בלבול ומבוכה בנוגע למקרה אקטואלי מסויים, בקרב החניכים/תלמידים ואף בקרב המחנך עצמו.

המבדיל בין חופש לחול

מכון חינוך דרך כפר (10/11/2015 | 13:05)
דף המקורות דן בסוגיית מקומה של חופשת הקיץ כחלק מהתהליך החינוכי ומביא לשיח עמוק בשאלת מקומם ותפקידם של המחנכים בהכנת החניכים/תלמידים לחופשת הקיץ ובמהלכה.

בונים זהות- יהודית ישראלית

מכון חינוך דרך כפר (11/11/2015 | 20:21)
דף המקורות דן בשאלת מקומה של הזהות היהודית-ישראלית אצל החניך/ תלמיד והאם על המחנך מוטלת החובה לחנך את תלמידיו לערכים אלו? במידה וכן, מהם הדרכים לעשות זאת ואילו ערכים חשוב למחנך להקנות לתלמידיו ולשים עליהם דגש?

בין תיקון לתקנון

מכון חינוך דרך כפר (12/11/2015 | 12:43)
דף המקורות דן במקומו של התקנון בשיח החינוכי וכיצד המחנך יכול לקדם בעזרתו שיח ושיפוט ערכי אצל חניכיו/ תלמידיו. הדיון אף יסייע לצוות החינוכי בגיבוש מתווה התקנון לקהילה החינוכית, טרם כתיבתו.

זמן והזדמנות- חג הסיגד

מכון חינוך דרך כפר (15/11/2015 | 15:36)
הסדנא מזמנת את המחנך "לנצל" את התאריך השנתי של חג הסיגד בלוח השנה על מנת לייצר שיח על חג הסיגד והעדה האתיופית.

חג הסיגד

מכון חינוך דרך כפר (16/11/2015 | 20:56)
חג הסיגד הינו הזדמנות עבור המחנך והחניכים/תלמידים לפתח שיח אודות העדה האתיופית בכלל וחג הסיגד בפרט. שיח זה יאפשר מחד, לקהילה החינוכית להיחשף לעדה האתיופית, תרבותה ומסורתה ומאידך, לתחושת העצמה ושייכות של חניכים יוצאי העדה אתיופית. בקובץ השלישי מצורף נוסח תפילה שנאמרת בסיגד

חינוך לערכים

פלטפוס, מערכון (18/11/2015 | 13:14)
כיצד מייצרים ערכים למתבגר, בייחוד בסביבה שלא משדרת ערכים?

דע מאין באת

מכון חינוך דרך כפר (24/11/2015 | 15:12)
דף הלימוד פותח לדיון את שאלת מקום עברו התרבותי של החניך/ תלמיד במתווה חייו ובמסגרת הקהילה החינוכית ומציע למחנך דרכים וכלים להעמיק את החיבור של החניך לעברו התרבותי.

מקהילה מובלת לקהילה מובילה

לא ידוע (24/11/2015 | 15:24)
יובי תשמה מספרת על עלייתה מאתיופיה לארץ ישראל וכיצד לדעתה ניתן להפוך את הקהילה האתיופית מקהילה מובלת לקהילה מובילה.

מסע אל הטוב

כפר הנוער מנוף (13/12/2015 | 10:36)
על פי תפיסת "דרך כפר" ערך הנתינה והמעורבות חיוניים לגדילתו של אדם שלם. הרעיון המרכזי של תיקון עולם כרוך במעבר של האדם הצעיר ממעמד של מקבל למעמד של נותן, מעבר משורד למנהיג. שני ערכים מרכזיים באים לידי ביטוי בהשקפת הכפר על תיקון עולם, הנתינה האקטיבית והמאמץ של היחיד לחרוג מעולמו שלו לעולמות אחרים.

הדרך לחיות נכון

(10/02/2016 | 11:22)

בראש צעיר - מעגלי שיח למכינות קד"צ

מכינה ישראלית - מכינה קד"צ (18/05/2016 | 11:01)
מעוניינים לפתח אצל חניכים/חניכות יכולת לנהל דיונים חברתיים-פוליטיים? רוצים לפתח בהם מיומניות לעמידה מול קהל? תכנית 'בראש צעיר – מעגלי שיח למכינות קד"צ בצפון מציעה לכם רעיון לפיתוח יכולות אלו. חניכות מכינה ישראלית, מכינת קד"צ לבנות משתתפות ומנחות בתוכנית זו ומעידות על תהליך של גיבוש וניסוח עמדות אישיות ושיפור ניכר בתעוזה וביכולתן לעמוד מול קהל. מעוניינים לקרוא? עוד הכנסו לתוכנית המפורטת.

מדברים שחמט - מרום עכו

מרום עכו (18/05/2016 | 13:26)
האם משחק המלכים יכול להיות נגיש לכולם? איך הופכים את משחק הלוח העתיק לכלי חינוכי ממדרגה ראשונה? דרך לימוד המשחק מעצבים בתיכון מרום עכו תרבות של דיאלוג בית ספרי, מקנים כלים לפתרון בעיות ותכנון מקדים ועל הדרך, תוך כדי משחק... ממתגים את התיכון ברחבי העיר! לעיון נוסף הכנסו לתוכנית המפורטת.

תוכנית חינוך "עם אדם" - מח"ט עכו וכפר הנוער הדתי כפר חסידים

דר' חיים פרי (22/05/2016 | 16:19)
קבלת האחר היא אתגר קיומי, המאיים על הלכידות הבסיסית של החברה. תכנית "עם-אדם" היא תכנית חינוכית שמטרתה להציע מענה בלתי שגרתי לאתגר: להיות "עם אדם" (מקור השם בכתבי א"ד גורדון) משמעו בפשטות - להיות עם של נבראים בצלם אלוהים. התכנית באה להציע מודל יצירתי של שיתוף פעולה חוצה מגזרים - חיבור בין נוער מקצוות הקשת של החברה האזרחית. התוכנית כוללת מפגשים של הכרות, אירוח, לימוד משותף בכתבי הרמב"ם ותיקון עולם בבי"ח רמב"ם. להרחבה ועיון בדפי הלימוד היכנסו לתוכנית המפורטת.

שמעון פרס מחפש עבודה (מערכון)

מכון פרס לשלום (01/10/2016 | 19:41)
הסרטון יכול לשמש טריגר לעוגנים בעתיד ושמים סביב סוגיות כמו: - לאן עכשיו? מה התחנה הבאה? - מה הכישורים הנדרשים? - הערכים והידע מאחורי כל מקצוע. - כוחו של חלום - מי שמעז מגיע רחוק.

ערכת לוח-קיר עם משפטים מעוררי השראה לזכרו של שמעון פרס

מגוון ציטוטים מכתבות ומרשת האינטרנט (01/10/2016 | 21:08)
מעונינים להכין לוח קיר לזכרו של שמעון פרס. בערכה שלפניכם תמצאו תמונות, ביוגרפיה ומשפטים מעוררי השראה של שמעון פרס ז"ל

קלפים לחנוכה משחק להעמקת ההכרות והקשר

הדס שיקלי (19/12/2016 | 17:17)
משחק קלפים לחנוכה שמאפשר להעמיק הכרות. ניתן לשחק בקבוצה וגם כטריגר לשיחה אישית.

תרבות ישראלית רבת פנים בלוח השנה- הזמן בידיים שלנו!

דרך כפר (21/12/2016 | 14:07)
הסדנא שלפניכם מאפשרת לצוות החינוכי לחשוב יחד ולסמן אירועים ומועדים שרוצים להתמקד בהם בכיתה, בקבוצה ובכל קהילת החינוך. הפעילות מאפשרת לברר איך ניתן להגביר את תחושת השייכות של מגוון החניכים בעזרת ביטוי של תרבות המוצא בלוח השנה.

הצעה לטקס יום הזכרון

ימין אורד +מכון חינוך דרך כפר (09/10/2017 | 11:42)
טקס יום הזיכרון בסוף תוכנית הטקס הצעה ל3 מכתבים המבוססים על סיפורים אמיתיים של חיילים מתרבויות שונות לאימם.

קלסר הזמן וההזדמנות

מכון חינוך דרך כפר (09/11/2017 | 12:20)
בקלסר תוכלו למצוא מגוון הזדמנויות חינוכיות והצעות פעילות למועדים בלוח השנה העברי, המוסלמי, הדרוזי והנוצרי.

תמיד תישארי רוסייה

(22/11/2017 | 22:02)
תרבות ישראלית רבת פנים

פאנל בוגרות- חניכות- מכינה ישראלית

מכינה ישראלית לבנות (04/12/2017 | 12:04)
מפגש בין בוגרות המכינה לחניכות בהווה על נושאים כמו צבא, קריירה, זוגיות ומשפחה

חוברת ניתוח אירועי הפרות סדר

מכון חינוך דרך כפר (04/10/2018 | 13:16)
החוברת מאפשרת לימוד צוות, ניתוח ושיתוף עמיתים בתופעות- נשירה, אלכוהול וסמים, ביקור סדיר בבית הספר ועישון. מבנה החוברת- מידע על התופעה, הערכת מצב בקהילות החניך ודרכי פעולה אפשריות למעבר מהפס"ד (הפרות סדר) לרווח.