• הכל

  • טקסט

  • דף לימוד

  • סדנא

  • תכנית חינוך

  • תמונה

  • אודיו

  • וידאו

חיפוש קטגוריה: ארץ

קהילה בעדשת המצלמה

מכון חינוך 'דרך כפר' (09/04/2013 | 22:18)
סדנת צילום ברחבי הקהילה שמזמנת למחנכים להתבונן שוב על הנוף היומיומי שלהם ב'עיניים חינוכיות' ולבדוק האם ועד כמה התכנים והערכים שחשובים להם באים לידי ביטוי במבנים ובעיצוב הפיזי של קהילת החינוך. (הסדנא מחדדת את עקרונות הליבה של 'ארץ')

ארץ - על קצה המזלג

מכון חינוך 'דרך כפר' (16/04/2013 | 13:57)
סדנת חשיפה למרכיב 'ארץ' בתפיסת 'דרך כפר' וחידוד המשימה החינוכית לעיצוב הסביבה הפיזית של קהילת החינוך באופן אסתטי, ביתי המשקף את ערכי ותכני הקהילה.

תיבת הדואר

(16/04/2013 | 18:53)

דף הבית שלי

מכון חינוך דרך כפר (20/05/2013 | 01:58)
מחנכים רבים נוטים להשתמש במושג 'בית' כשהם מתארים את קהילת החינוך. ציטוטים כגון "זה ממש הבית השני של התלמידים שלנו..." או "למה אתה מלכלך את הכיתה, גם בבית שלך היית עושה ככה?!" מבטאים את הרצון כי החניכים יתפסו את המקום כביתם ויתנהלו בהתאם. על-כן סדנא זו באה להציב סימן שאלה ולאפשר בירור מהותי של המושג 'בית'. הסדנא מבוססת דווקא על התבוננות אישית-רגשית על הבית האישי של כל אחד מהמשתתפים. רק מתוך בירור שכזה – נוכל לצאת לבחינה של המשימה החינוכית. הסדנא מחדדת את מרכיב 'ארץ' בתפיסת 'דרך כפר' על שלושת מובניה: יצירת תחושת 'ביתיות'; מחויבות למוקפדות ולאסתטיקה; הטענת הסביבה הפיזית בתכנים וערכים המבטאים את המשימה החינוכית שלשמה התכנסנו.

"מזווית אחרת" - חניכים מצלמים

כפר הנוער תום (07/07/2013 | 11:06)
תחרות צילום שנוצרה מתוך הנחה שלחניכים שיקשטו את החדרים/הכיתות שלהם בתמונות שהם עצמם יצרו, יהיה קל יותר לשמור על סביבת החיים שלהם ולכבד אותה. איך גורמים להם לרצות להשתתף?

התארגנות למסע אתגר

דרך כפר (08/01/2014 | 14:01)
התוכנית מציעה תכנים לפיתוח מסע אתגר וטבלאות לניהול הצד הלוגיסטי של המסע/ מצורף קובץ word המאפשר התאמה לפי הקהילה.

ארץ - מחדשים פנימיה הכי קרוב לבית

רשת - בא לחדש לכם (08/04/2014 | 01:07)
בתוכנית ההומסטילינג, עונה שנייה פרק 1, נוסעים מושיק בלאמין ויעל בר זוהר לשפץ פנימיית בנות בבאר שבע.

פעילויות קבוצתיות ושיעורי חינוך בדרך כפר

סטודנטים ממסלול M.Teach תואר שני בהוראה בסמינר הקיבוצים. (10/12/2014 | 13:21)
כמעט כל אחד ממרכיבי תפיסת החינוך יכול להיות נושא בפני עצמו ולהוות בסיס והשראה לפעילות ערב או לשיעור חינוך. ההצעות שלפניכם מדגימות כיצד ניתן להיעזר במרכיבי תפיסת 'דרך כפר' בשיעורי מחנך ופעילויות הדרכה כמפת דרכים במסע חינוכי משמעותי.

דילמות על המפה

מכון חינוך דרך כפר (19/01/2015 | 23:52)
פעילות הכנה לצוות החינוכי, לקראת מסע או טיול עם התלמידים/החניכים. הפעילות מהווה טריגר לדיון וגיבוש עמדות חינוכית לקראת טיול/מסע בקהילות החינוך.

חנוכיה ישראלית רבת פנים במשכן הנשיא אובמה

כפר הנוער ימין אורד (17/02/2015 | 00:45)
החנוכיה שיצרו חניכי כפר הנוער ימין אורד הודלקה בחנוכה תשע"ה במשכן נשיא ארה"ב. הנשיא אובמה התייחס בדבריו לכפר הנוער באמרו: "כפר אחד, אדם אחד, יכולים לשנות גורלות של רבים". החנוכיה, העשויה עץ, מתכת וחימר, מייצגת את התרבויות השונות בחברה הישראלית.

מדרגות ותיקון עולם

american disability association (24/02/2015 | 00:28)
שימוש במדרגות להעברת מסר: הגברת המודעות להנגשת מבנים ציבוריים לנכים

מי מעצב את מי?

מכון חינוך דרך כפר (08/11/2015 | 10:59)
תפיסת 'דרך כפר' מאמינה כי סביבת החיים בה החניך גדל ומתפתח משפיעה על עיצוב אישיותו, דימויו וערכיו – כי כידוע, "אדם הוא תבנית נוף מולדתו". לימוד זה מעניק למחנך הזדמנות להשתמש במרחב הפיזי להרחבת העשייה החינוכית תוך אחריות שלא יתמלא המרחב מסרים שאינם תואמים את עולם הערכים על פיו הוא רוצה לחיות ולחנך.

לוחות קיר

לא ידוע (17/11/2015 | 13:46)
כיצד משתמשים בלוחות קיר בדרך מעניינת

הפיכת שגרה לחוויה - שימוש יצירתי במרחב הפיזי

לא ידוע (18/11/2015 | 11:32)
האם על ידי הפיכת אירוע/ דבר שבשגרה בסביבת החניך/ תלמיד לדבר חוויתי ניתן לעודד את החניך להיות שותף בו?

שמירה על הסביבה בדרכים יצירתיות

המשרד להגנת הסביבה (18/11/2015 | 13:00)
כיצד ניתן לעודד ולחזק את ערך שמירה והכרת הסביבה בעזרת פעילות יצירתית?

הפרטים הקטנים בחיים

לא ידוע (18/11/2015 | 13:45)
הסרטון מעודד את התלמיד/ חניך לשים לב לפרטים הקטנים בחיים אשר לעיתים יכולים להיות בעלי משמעות רבה.

עקרונות הליבה של "ארץ"

מכון חינוך דרך כפר (29/11/2015 | 10:56)
סביבת החיים בה אנו גדלים ומתפתחים משפיעה על עיצוב אישיותנו, דימויינו העצמי ועולם הערכים שלנו. הסדנא מזמינה את המחנך להשתמש במרחב הפיזי בקהילה החינוכית להרחבת העשיה החינוכית כך שתבטא את רוח הקהילה, סמליה וערכיה.

משאירים חותם - תוכנית חינוך בית הבוגר

בית הבוגר (03/07/2016 | 00:58)
החניכים שלכם לקראת שלבי סיום? אתם רוצים לאפשר להם להתנסות בחוויה חיובית של "פרידה"? לחזק את תחושת השייכות ולאפשר להם להטביע חותם נוסף ולהבין שתמיד יהיה להם מקום בקהילה? הכנסו לתוכנית "משאירים חותם" שפותחה ב"בית הבוגר".

ערכת לוח-קיר עם משפטים מעוררי השראה לזכרו של שמעון פרס

מגוון ציטוטים מכתבות ומרשת האינטרנט (01/10/2016 | 21:08)
מעונינים להכין לוח קיר לזכרו של שמעון פרס. בערכה שלפניכם תמצאו תמונות, ביוגרפיה ומשפטים מעוררי השראה של שמעון פרס ז"ל

חומרים ללוח קיר על מלחמת האזרחים בסוריה - לטעת את העולם באדם

מכון חינוך דרך כפר (18/12/2016 | 09:08)
מעוניינים לחבר את החניכים למלחמה המתמשכת בסוריה? מעוניינים להוציא מהבועה? רוצים להרחיב את הידע שלהם? שיכירו ויגלו אכפתיות ומעורבות בנעשה סביבם? לוח קיר הוא עוד דרך לטעת את העולם באדם. לפניכם חומרים על המלחמה בסוריה: עובדות רלוונטיות למאי 2016 (כדאי לערוך התאמות), מפה שממחישה את הקרבה לישראל, ודוגמאות לדרכים למעורבות והשפעה. מומלץ לחבר לצד המידע שאלות שיעוררו את החניכים למחשבה ומעורבות.

תרבות ישראלית רבת פנים- ארץ

מכון דרך כפר (09/05/2017 | 12:31)
כיצד מטמיעים תרבות ישראלית רבת פנים בסביבה הפיזית בקהילת החינוך? איך קירות וסביבה יכולים לחזק שייכות?

לוח קיר בוגרים - ימין אורד

ימין אורד (04/12/2017 | 12:02)
לוח מודעות כמייצג סיפורים מעוררי עניין של הבוגרים- רעיונות, טיפים ותמונות

הסביבה הפיסית כמשאב חינוכי

מכון חינוך דרך כפר (24/12/2017 | 12:15)
מדוע להשקיע באסטתיקה? אלו מסרים אנחנו רוצים להעביר לחניכים באמצעות הסביבה הפיסית? מה המסרים שעוברים בפועל? إِللِّي بِدُّه يْكُون جَمَّال لَازِم يْوَسِّعْ بَاب دَارُه (תרגום הפתגם:מי שרוצה לנהוג את הגמלים, צריך להרחיב את דלת ביתו)

אמנת א"ב בחינוך - אמון וביטחון! 🤝 לפעוטונים, מעונות, משפחתונים וגני ילדים 🤝 א"ב - אמון וביטחון זה א"ב בחינוך.

מכון חינוך דרך כפר (21/08/2018 | 09:36)
עוד מעט תחל שנת הלימודים גם בפעוטונים ובגני הילדים. טכנאים חרוצים עסוקים ברישות המעונות והגנים במצלמות. המוות של יסמין הפעוטה זעזע את כולנו. מתוך כאב וחשש לשלומם של פעוטות נוספים נוצר שיח כואב המלווה בחשדנות כלפי סייעות, גננות ומטפלות. אנו מבקשים לשנות את השיח מ אשמה וחשדנות ל אמון ואחריות. כהורים אנו מפקידים בידיהן הנאמנות של המטפלות את היקר לנו מכל. טבעי שנחשוש ונדאג, אך לצד זה נשאל: האם רק פיקוח הוא הפתרון? האם מצלמות זה יתרון? זה מה שרצינו? האח הגדול במעון? אנו חייבים ביטחון. המצלמות מייצרות תחושה שילדנו בטוחים ומאידך החשדנות עשויה להטמיע בילדינו חרדות. מעבר לכל תמונה או צילום אנו צריכים לשוב לשיח של הכפר הקדום: דרוש כפר שלם לגדל ילד. דרוש אמון בעולם שעוטף ילדים. מבקשים להציע הצעה שעשויה להשיב\לאזן את השיח בין הורים לגננות מטפלות וסייעות. א"ב של אמנה א"ב - כי אהבה וביטחון של ילדים זה א' ב' אמנה – כתב התחייבות הדדי המחזק את האמון