• הכל

  • טקסט

  • דף לימוד

  • סדנא

  • תכנית חינוך

  • תמונה

  • אודיו

  • וידאו

חיפוש קטגוריה: עוגנים בעתיד

בית הספר במאה ה-21 ומקומו במרקם הכפרי

מכון חינוך דרך כפר (07/04/2013 | 12:17)
דף לימוד זה מזמן דיון על מטרותיו וייעודו של בית הספר במאה העשרים ואחד. לאור התמורות שחלו במאה האחרונה, נדמה כי בית הספר כבר אינו יכול להגדיר עצמו כבימים עברו ועליו לחדד את ייעודו מחדש. כמו כן, בשל החינוך הלא-פורמלי המתקיים במקביל (אם זה בפנימיות וכפרי נוער, ואם זה בתנועות הנוער בשכונות), דף הלימוד מאפשר דיון על ההבדלים ועל הזהות שבין 2 גורמים חינוכיים אלו.

דמות הבוגר

מכון חינוך דרך כפר (07/04/2013 | 12:29)
מעגלי הלימוד נועדו לחזק את ההבנה כי עשייה חינוכית אפקטיבית תלויה ביכולת שלנו המחנכים להגדיר ולזקק את היעד אליו אנו מכוונים. דמותו של הבוגר אליו אנו מייחלים תאפשר לנו לדייק את העשייה היומיומית שלנו מול החניכים. לא נגיע ליעד אם לא נקפיד כל הזמן לחתור אליו. יחד עם זאת, מעגלי הלימוד נועדו לחדד את המחויבות שלנו ליצירת תמונות עתיד רבות ומגוונות, אשר מותאמות וייחודיות לכל חניך וחניכה.

הנגר המעצים

מכון חינוך דרך כפר (07/04/2013 | 13:07)
בית המדרש מתבסס על קריאה משותפת ומונחית בסיפור 'צדיק נסתר' של הרב ליאור אנגלמן. כמובן שהסיפור יכול לקחת כיוונים רבים ומגוונים. אנו מציעים 2 כיוונים אפשריים: בחינת סוגיית ה"קשר אישי שבין מבוגרים לחניכים" או בחינת סוגיית "עוגנים בעתיד – פיתוח סכימה ציפייתית". מומלץ לבחור מראש את המיקוד הרצוי, אך גם להיות פתוחים לכיוונים נוספים שעשויים להתפתח.

תמונת עתיד

מכון חינוך דרך כפר (07/04/2013 | 14:09)
בית מדרש זה מזמן דיון סביב 'יצירת תמונת עתיד' בהווה של החניך - דרך לימוד טקסטים שונים, נבחן בראש ובראשונה את יכולתנו כמחנכים להאמין ולשרטט לחניכנו תמונת עתיד אופטימית, וכן נדון כיצד מכינים את החניכים לעתיד זה, ומה האתגרים והסכנות שבפיתוח תמונת עתיד.

איך זה מרגיש

(08/04/2013 | 10:28)

יש ילד שאבא שלו...

(08/04/2013 | 10:37)

כשאהיה גדול

(08/04/2013 | 10:39)

יש מעט אנשים

(08/04/2013 | 11:20)

שווים ושווים יותר

(08/04/2013 | 11:50)

הולכים אל הלא נודע

מכון חינוך 'דרך כפר' (09/04/2013 | 21:02)
סדנא זו מציפה את הקשיים והתחושות שיש לחניכים לקראת סיום תקופת התחנכותם: פחד להישאר לבד, חשש מהלא נודע ותחושת המחסור בכלים. מתוך היכרות עם קשיים אלו, נחדד ונפרוט את משימתנו בהכנת החניכים לקראת המעברים שנכונו להם בחיים.

הכנה וליווי בעתיד

מכון חינוך 'דרך כפר' (09/04/2013 | 21:06)
באמצעות צפייה בקטעים מתוך הסרט על RAY CHARELS והאופן בו אמו מכינה אותו לכך שהוא מתעוור, הסדנא מזמנת דיון על האופן בו אנחנו כמחנכים יכולים לסייע לחניכים להאמין בעתידם ובאפשרויות הרבות שפתוחות עבורם. בנוסף נבחן כיצד כבר בתקופת ההתחנכות אנחנו יכולים לייצר מרחבי התנסות ולהנכיח את העתיד כבר בהווה.

משחק קלפים - השתייכות והשתלבות

מכון חינוך 'דרך כפר' (עיבוד משחק קיים) (09/04/2013 | 22:01)
משחק קלפים חוויתי ומצחיק הממחיש מציאות בה קודים תרבותיים/חברתיים פוגשים באים במפגש עם קודים אחרים: המחשת חווייתו של היחיד שנקלט בתוך קבוצה חברתית/תרבותית חדשה ובחינת הרגישות והמודעות הנדרשת מסביבתו.

משמעות העתיד בהווה

מכון חינוך 'דרך כפר' (09/04/2013 | 22:04)
סדנא המחדדת את העובדה כי העתיד משרת את ההווה. נבחן כיצד אנו כמחנכים תופסים את עתידם של החניכים וכיצד ניתן לסייע להם בפיתוח תמונת עתיד אופטימית.

עוגנים בעתיד - על קצה המזלג

מכון חינוך 'דרך כפר' (09/04/2013 | 22:10)
סדנת חשיפה למרכיב 'עוגנים בעתיד' על-פי תפיסת 'דרך כפר'. ע"י תרגיל חוויתי נחדד את מקומנו כמחנכים וכקהילת החינוך בהכנת החניכים לקראת עתידם ומחויבותינו להוות עבורם רשת ביטחון ותמיכה בהמשך דרכם כאנשים בוגרים.

תמונת עתיד אופטימית או ריאלית

מכון חינוך 'דרך כפר' (09/04/2013 | 22:23)
סדנא זו מזמנת דיון על הסוגיה החינוכית שעולה בעת הכנתם לעתיד - האם עדיף לאפשר להם לטפח חלומות שאינם ריאליים ועד כמה עלינו להכינם למציאות הלא-פשוטה שמחכה להם בחוץ.

לקום מנפילות - 'רוקי בלבואה'

Sylvester Stallone, 2006 (02/05/2013 | 13:28)
רוקי מדבר עם בנו על עובדות החיים ועל החובה לקום גם אחרי נפילות. קטע הסרט מאפשר דיון על הכנת החניכים לקראת הפיכתם לבוגרים, תיאור תמונת עתיד ריאלית ונטיעת הכוח והאמונה ביכולתיהם לעמוד גם באתגרים שיצוצו במהלך חייהם.

מפורסמים שמוריהם לא האמינו בהם

bluefish.com (02/05/2013 | 13:33)
רצף של שמות מפורסמים שהצליחו מאוד בחיים אבל מוריהם התייאשו מהם עוד כשהיו ילדים. הסרטון מעלה שאלה נוקבת לגבי יכולתנו כמחנכים להאמין ולזהות בכל חניך את היכולות והחוזקות להצליח ולפרוץ קדימה.

יחס חינוכי לבוגר

מכון חינוך דרך כפר (20/05/2013 | 00:33)
דף לימוד זה פוּתח בעקבות סוגיה שקהילות רבות נתקלות בה – היחס החינוכי שיש לתת לבוגר (חניך שסיים י"ב) בזמן שהותו בתוך הקהילה. הסוגיה עלתה על רקע פתיחת מסלול לימודים י"ג-י"ד, או לחילופין על רקע שהות של בוגרים לאורך זמן רציף וממושך בתוך הקהילה. מצבים אלו מזמנים סיטואציות מורכבות ומחייבים את המחנך לבחון את הסוג היחס החינוכי שיש לתת לאותו בוגר: האם יש הבדל בין חניך לבין בוגר? במה הם שונים ובמה הם שווים? באלו אופנים יחס מחנך-בוגר צריך להיות אחר מיחס מחנך-חניך, וכדו'.

שלח לך אנשים

מכון חינוך דרך כפר (20/05/2013 | 01:45)
דף לימוד זה מזמן דיון סביב אופן "שילוח" אנשים לקראת משימה. ניתן ללמוד בית מדרש זה ב-2 רבדים שונים: הזנקת הצוות החינוכי למשימה הלא פשוטה מול החניכים - כאשר מחנך נשלח למשימת החינוך מול חניכים (בעיקר חניכים המגיעים מרקע סיכוני כזה או אחר), עליו להיאזר בתחושת שליחות (אך לא פטרונות!!), ובתחושת מסוגלות לעמוד ניצב מול סיטואציות שלעיתים מאד מחלישות. בדומה למשה, החשש "והם לא יאמינו לי" הופך להיות מאד מוחשי בחייו של מחנף. על צוות הנהלה (ובעיקר המנהל) לחשוב היטב כיצד הוא "משגר" את הצוות לקראת המשימה – באלו מסרים מחזקים הוא מטעין את צוותו לאורך כל הדרך וכיצד הוא מטעין אותו בתחושת מסוגלות ואמונה בדרך "שילוח" החניכים בסיום תקופת ההתחנכות לעצמאות (ניתן להתייחס גם לסיום שת לימודים לקראת תקופת החופש הגדול). תקופה זו מזמנת לנו המחנכים תחושות אמביוולנטיות לגבי מידת המוכנות של החניכים למפגש עם העולם שבחוץ. גם החניכים עצמם מבטאים הרבה מאד חששות לגבי האופן בו 'יתפסו' אותם. פעמים רבות הם מרגישים כאילו העולם שבחוץ גדול עליהם ודימויים העצמי נמוך בהתאם. הלימוד מזקק את עיקרי המסרים שיש להטעין את החניכים לקראת היציאה החוצה – בכל הקשור לחיזוק תחושתם כ"שליחים" ולא כ"פליטים" – כ"מנהיגים" ולא כ"שורדים".

כישורי חיים

מכון חינוך דרך כפר (20/05/2013 | 02:14)
• הצוות המוביל ימפה את כישורי החיים הניתנים בקהילה ואלה שנדרש חיזוק שלהם. • הצוות המוביל ייתן דעתו על תכניות כישורי חיים שונות ועשייה בתחום זה בעת כתיבת תכנית העבודה. • הצוות ייתן דעתו על האפשרות להשתמש בחופש הגדול כהזדמנות לתרגול כישורי חיים והתמודדות עם מעברים.

חופשת הקיץ בדרך כפר

מכון חינוך דרך כפר (19/06/2013 | 07:32)
החופש הגדול מזמן לבני הנוער "זמן אחר" בו הם נדרשים לנהל את סדר היום שלהם, לקבל החלטות קטנות וגדולות ולבחור בין רע לטוב יום-יום במשך חודשיים. איך נוכל להכין את המתבגרים לקראת הקיץ?

איך בונים מערכת חוגים?

מכון חינוך דרך כפר (19/06/2013 | 16:26)
החוגים בקהילת החינוך עשויים לספק מרחב משלים לקיומן של חוויות הצלחה גופניות, נפשיות ורוחניות. בנוסף, מקנים החוגים כישורים ומיומנויות כדוגמת בטחון עצמי, יכולת הצבת מטרות, עמידה בזמנים, התמדה ועוד. איך אפשר למקסם את תכנית החוגים הקהילתית כך שתוכל לתת את מירב המענים למירב החניכים?

לעץ יש הגיון כפול

(12/03/2014 | 22:26)

פרויקט מקושרים

ימין אורד (09/06/2014 | 10:04)
תוכנית לשמירת קשר עם חניכים בוגרי י"ב. כל בוגר בוחר איש צוות שיהיה איתו בקשר לקראת ובמהלך היציאה מהכפר.

הכנה לחופש

ימין אורד (09/06/2014 | 10:16)
חוברת פעילויות עם הצעות להכנה, תיכנון ושמירה על קשר במהלך החופשה

מה החלום שלך- תיכון ההזדמנות האחרונה

בן שני (10/08/2014 | 01:42)
סרט תיעודי על תיכון "ברנקו וייס" ברמלה, בניהולו של חילי טרופר בקטע מתוך הסרט עידן, תלמיד בתיכון ברנקו וייס, מדבר על עתיד.

תיקון הלב בתיכון ההזדמנות האחרונה

בן שני (10/08/2014 | 01:54)
"אני לוקח אותם למדבר כי אני יודע ששם הרעש יצא החוצה. שם הילד יתגלה לך באמת. זה מקומות שבעיני איש חינוך חייב לקחת סיכון. אם אתה רוצה להצליח איתם באמת אז תיקח סיכון. תיקח אותו לסיטואציה לא מוכרת. כשהוא עושה רעש - תגיב אליו בשקט"

פעילויות קבוצתיות ושיעורי חינוך בדרך כפר

סטודנטים ממסלול M.Teach תואר שני בהוראה בסמינר הקיבוצים. (10/12/2014 | 13:21)
כמעט כל אחד ממרכיבי תפיסת החינוך יכול להיות נושא בפני עצמו ולהוות בסיס והשראה לפעילות ערב או לשיעור חינוך. ההצעות שלפניכם מדגימות כיצד ניתן להיעזר במרכיבי תפיסת 'דרך כפר' בשיעורי מחנך ופעילויות הדרכה כמפת דרכים במסע חינוכי משמעותי.

פעילויות חוץ עם חניכים - הכנה לכל שלב בתהליך

מכון חינוך דרך כפר (10/12/2014 | 13:28)
במהלך השנה מתקיימות בקהילה פעילויות חוץ המהוות חלק משמעותי מהתהליך החינוכי. מפגשי הכנה הנערכים לפני הפעילות נועדו להעצים את הרושם והמשמעות של הפעילות בקרב המשתתפים, להרחיב ולהעמיק את הדיון בנושא הפעילות, וליצור קשר בין המשתתפים לנושא.

לאן מכאן?

צוות חינוכי מח"ט עכו (19/01/2015 | 15:05)
מטרת התוכנית היא: חשיפה הדרגתית של כלל תלמידי בית הספר לאפשרויות תעסוקתיות / לימודיות עתידיות. התלמידים יבקרו במקומות שיכולים להוות עבורם 'הדבר הבא' על פי השלב הרלוונטי לגילם.

המורה שלך זה אני

צוות ברנקו וייס תחכמוני חדרה (19/01/2015 | 15:14)
לוח קיר קבוע בבית הספר באמצעותו יזכו התלמידים והצוות להכיר כל פעם איש צוות אחר, מזוויות שלא באות לביטוי בדרך כלל ("מחנך תלת מימד"). זאת במטרה לקרב בין החניכים לצוות, ע"י מתן במה להיכרות מעמיקה יותר מהרגילה בכיתות ויצירת הזדמנות לשיח מגוון.

אומנות ככלי חינוכי

מרכז חינוך אורט בית שאן (19/01/2015 | 15:22)
התוכנית מבוססת על ההבנה כי חשיפה לתרבות ישראלית תאפשר העלאת הערך העצמי של התלמיד. התוכנית מעודדת חווית צפייה חיובית של התלמיד במופעי במה איכותיים בתיאטרון לאומי "הבימה" ובתיאטרון הנחשב "הקאמרי" ובהצגות ייחודיות נוספות. לתלמידי ביה"ס תינתן הזדמנות לצפות במופעי-תרבות, אשר על פי רוב אינם זמינים עבורם בסביבה הקרובה.

ניהול עצמי

תומר אושרי - בי"ס סליסברג (20/01/2015 | 23:01)
מודל "הניהול העצמי" שלפניכם נוסח ע"י תומר אושרי, מנהל בי"ס סליסברג ולשעבר ראש מכינת הנגב. מודל "הניהול העצמי" משלב את התלמידים בהחלטות החשובות בבית הספר – לאן מטיילים? איך מקיימים אירועי תרבות? כיצד מציינים את מועדי השנה? וכדו'. המודל מכוון לדיאלוג בין אישי בסביבה דמוקרטית המהווה קרקע פורייה לבירור זהות אישית וקבוצתית במסע אישי רווי בחוויות ובבחירות הבונות את האדם.

כסת"ח - יציאה לטקסי בוגרים

מרחביה - כפר הנוער ימין אורד (17/02/2015 | 00:51)
בתוכנית החינוך שלפניכם: כסת"ח (כיסוי תוכן חינוכי) לקראת יציאה לטקסי בוגרים, תוכלו לקבל רעיונות כיצד למקסם עוגנים בעתיד במהלך ביקור בטקסים של בוגרי קהילת החינוך.

אחריות חניכים כחברי קהילה

מכון חינוך דרך כפר (08/11/2015 | 15:22)
דף הלימוד דן בסוגיית לקיחת אחריות של חניכים/תלמידים בשני מובנים. האחד, למידת לקיחת אחריות של חניכים לא רק כהכנתם לחיים אלא בעיקר, כאפשרות להרגיש חברי קהילה בעלי ערך ומשמעות במסגרות חייהם. האחר, בירור פנימי של המחנך באיזו מידה הוא מעודד ומייצר עבור החניך/תלמיד מרחבי התנסות אמיתיים במנהיגות ולקיחת אחריות, והיכן ניתן להרחיב מרחבים אלו.

המבדיל בין חופש לחול

מכון חינוך דרך כפר (10/11/2015 | 13:05)
דף המקורות דן בסוגיית מקומה של חופשת הקיץ כחלק מהתהליך החינוכי ומביא לשיח עמוק בשאלת מקומם ותפקידם של המחנכים בהכנת החניכים/תלמידים לחופשת הקיץ ובמהלכה.

דרך המסע

מכון חינוך דרך כפר (11/11/2015 | 19:56)
דף הלימוד מביא לדיון את נושא המסע שעובר אדם בחייו ושם דגש על הדרך והתהליך שבמסע אשר יכולים להוות הזדמנות נפלאה למסע פנימי עמוק וחשוב. כמו כן, נבחן תפקידו של המחנך במסעו של החניך/ תלמיד ויכולתו לכוון אל השבילים הנכונים תוך כדי הדרך.

כי כבד ממך הדבר

מכון חינוך דרך כפר (12/11/2015 | 09:23)
דרך כפר מאמינה כי אחד מתפקידי הצוות המחנך בקהילה החינוכית הוא להוות ייצוג שלמות הורית מול החניכים/תלמידים. דף המקורות פותח לבירור את השאלה האם גם על צוות ההנהלה להוות מעין מודל שכזה לצוות וכתוצאה מכך, להאציל סמכויות ו"לגדל" את הצוות כאנשי מקצוע בעלי אחריות וסמכות.

דיאלוג תוך הקשבה לאחר

אתר youtube.com (12/11/2015 | 14:23)
עזרה אמיתית לאחר מתחילה בהקשבה לדבריו ולצרכיו.

זמן והזדמנות- חג הסיגד

מכון חינוך דרך כפר (15/11/2015 | 15:36)
הסדנא מזמנת את המחנך "לנצל" את התאריך השנתי של חג הסיגד בלוח השנה על מנת לייצר שיח על חג הסיגד והעדה האתיופית.

חג הסיגד

מכון חינוך דרך כפר (16/11/2015 | 20:56)
חג הסיגד הינו הזדמנות עבור המחנך והחניכים/תלמידים לפתח שיח אודות העדה האתיופית בכלל וחג הסיגד בפרט. שיח זה יאפשר מחד, לקהילה החינוכית להיחשף לעדה האתיופית, תרבותה ומסורתה ומאידך, לתחושת העצמה ושייכות של חניכים יוצאי העדה אתיופית.

מילדות לבגרות בשיעורי החיים

הסרט "רוקי" (17/11/2015 | 14:48)
הסרטון מברר כיצד על המחנך להכין את החניך/ תלמיד לחיין הבוגרים, על ידי הצגת הדברים הטובים בלבד או גם הדברים הקשים?

מקום המחנך בתהליך הלמידה

לא ידוע (17/11/2015 | 15:06)
מהו מקומו של המחנך בתהליך הלמידה של החניך/ תלמיד? כמה החניך צריך להתנסות בעצמו? האם יש למחנך סבלנות להכיל טעויות של החניך המתרחשות תוך כדי הלמידה?

ליווי בוגרים

לא ידוע (18/11/2015 | 11:03)
עד מתי על המחנך להמשיך ללוות את חניכיו/ תלמידים, האם עד סוף שהותם בקהילה החינוכית או גם לאחר מכן? מה כולל ליווי מתמשך זה, וכיצד שומרים שהחניך לא יפתח תלות?

אמונה בחניך

לא ידוע (18/11/2015 | 11:09)
הסרטון מציג אנשים שהצליחו בחיים על אף העובדה שמוריהם התייאשו מהם. עד כמה אנו דוחפים ומאמינים בחניך/ תלמיד וביכולותיו?

הסכנה ברשתות החברתיות

לא ידוע (18/11/2015 | 11:57)
הסרטון מציג את הסכנה הטמונה בפרסום תמונה ברשת החברתית. כיצד אנו מחנכים את החניך/ תלמיד להבין ולהיזהר מסכנות אלו ומהשלכותיהן?

להסתכל על העולם במשקפיים וורודות

תנועת הערבות (18/11/2015 | 12:29)
הסרטון מציג כיצד ניתן להסתכל על המציאות מכמה זוויות וכך לראות את העולם בצורה יותר אופטימית ויפה.

חינוך לערכים

פלטפוס, מערכון (18/11/2015 | 13:14)
כיצד מייצרים ערכים למתבגר, בייחוד בסביבה שלא משדרת ערכים?

שבת משפחות בקהילה החינוכית

מכון חינוך דרך כפר (25/11/2015 | 14:50)
מזה מספר עשורים עולה המודעות בקרב אנשי החינוך בחשיבות שימור המשפחה, שיקומה, וחיזוק קשרי המשפחה של החניכים בקהילות החינוכיות. הקהילה החינוכית צריכה להידרש למשימה זו ולחזק את הקשר של החניך/ תלמיד עם משפחתו. אחת הדרכים לעשות זאת, המוצעת בתכנית זו, היא לקיים שבת משפחות בקהילה החינוכית באמצעותה ניתן יהיה לצמצם את הפער הקיים בין החניך למשפחתו ולחזק את הקשר בין החניך למשפחתו ובין המשפחה לקהילה החינוכית.

חינוך לעצמאות

(20/12/2015 | 11:49)

העוז לחלום

(20/12/2015 | 11:57)

הבלוט והאלון

(20/12/2015 | 13:28)

הדרך לחיות נכון

(10/02/2016 | 11:22)

פורום בוגרים- שותפים לדרך

מכון חינוך (29/03/2016 | 06:54)
מחברת שיצאה לפורום בוגרים (המשך) הפורום עסק בשותפים לדרך שעוזרים לנו לעזור לבוגרינו.

מדברים שחמט - מרום עכו

מרום עכו (18/05/2016 | 13:26)
האם משחק המלכים יכול להיות נגיש לכולם? איך הופכים את משחק הלוח העתיק לכלי חינוכי ממדרגה ראשונה? דרך לימוד המשחק מעצבים בתיכון מרום עכו תרבות של דיאלוג בית ספרי, מקנים כלים לפתרון בעיות ותכנון מקדים ועל הדרך, תוך כדי משחק... ממתגים את התיכון ברחבי העיר! לעיון נוסף הכנסו לתוכנית המפורטת.

לאורך כל הדרך - סרטון: "בוגרים כמקור השראה" אורט אדיבי אשקלון

אורט אדיבי אשקלון (18/05/2016 | 14:14)
סרטון המתאר הצלחות של בוגרים ומספר על תהליכים משמעותיים שעברו בבית הספר בדרך להצלחה והשתלבות משמעותית בתעשייה. הסרטון מציב את בוגרי בית הספר כמודלים להצלחה וסכמה ציפייתית עבור התלמידים ושולח עוגנים בעתיד, ובנוסף, מחזק את תחושת השייכות וגאוות היחידה כבית הספר מלווה בוגרים שהוא קהילה של משמעות

לאורך כל הדרך תוכנית חינוך: "בוגרים כמקור השראה" - אורט אדיבי אשקלון

אורט אדיבי אשקלון (18/05/2016 | 14:17)
עריכת סרטון העוקב אחר בוגרי- ביה"ס ומתאר תהליכים משמעותיים שעברו בבית הספר בדרך להצלחה והשתלבות משמעותית בתעשייה. הסרטון מציב את בוגרי בית הספר כמודלים להצלחה וסכמה ציפייתית עבור התלמידים ומחזק את מרכיב עוגנים בעתיד. בנוסף התוכנית מחזקת את תחושת השייכות וגאוות היחידה כבית הספר ומאפשרת ליווי בוגרים רב כיווני.

חוברת מידע לשמיניסטים - אורט יד שפירא

אורט יד שפירא (07/06/2016 | 22:30)
החוברת שנערכה ע"י עובד עזרא, רכז ליווי-בוגרים באורט יד שפירא מיועדת לבוגרי ביה"ס וכוללת מידע חיוני להמשך הדרך. בחוברת ניתן למצוא טיפים, מידע והכוונה סביב: גיוס לצה"ל, תקופת השחרור, השתלבות בחיים האזרחיים, לימודים אקדמאים, קריירה, תעסוקה, ניהול פיננסי וכו'. החוברת משולבת בתזכורות וקריאות חמות לשמירה על קשר. לקריאה נוספת לחצו על התוכנית המפורטת.

קשרים ומעברים - הרפסודיה של כפר הנוער מנוף ובית הנערות

בית הנערות בכפר הנוער מנוף (21/06/2016 | 10:11)
בכפר הנוער מנוף יוצאים בכל קיץ לקראת סיום כיתה י' לרפסודיה בכנרת. מדובר בפעילות משותפת הכוללת: תכנון, בנייה, עיצוב, ניווט והשטת רפסודות בלב ים. התוכנית שהפכה למסורת בכפר, מסמלת את המעבר מכיתה י' (חניכים חדשים, חסרי ביטחון ולא מגובשים) לכיתה י"א (בוגרים יותר, עצמאיים ובוטחים בעצמם וביחד הקבוצתי). צוות 'בית הנערות' ,הפועל בתוך כפר הנוער, הכניס לתוכנית עוד זוויות ייחודיות לנערות בדגש על: חוויות הצלחה, עצמאות, כישורי חיים, ותרגול שריר החלומות. להכרות עם תוכנית הרפסודיה של מנוף היכנסו לתוכנית המפורטת.

משאירים חותם - תוכנית חינוך בית הבוגר

בית הבוגר (03/07/2016 | 00:58)
החניכים שלכם לקראת שלבי סיום? אתם רוצים לאפשר להם להתנסות בחוויה חיובית של "פרידה"? לחזק את תחושת השייכות ולאפשר להם להטביע חותם נוסף ולהבין שתמיד יהיה להם מקום בקהילה? הכנסו לתוכנית "משאירים חותם" שפותחה ב"בית הבוגר".

שמעון פרס מחפש עבודה (מערכון)

מכון פרס לשלום (01/10/2016 | 19:41)
הסרטון יכול לשמש טריגר לעוגנים בעתיד ושמים סביב סוגיות כמו: - לאן עכשיו? מה התחנה הבאה? - מה הכישורים הנדרשים? - הערכים והידע מאחורי כל מקצוע. - כוחו של חלום - מי שמעז מגיע רחוק.

לוח חופש קיץ 2017

דרך כפר (26/04/2017 | 21:23)
רוצים להכין את החניכים לחופש הגדול? לתת להם לתכנן איך למלא את הזמן? לנצל ולנתב את הפנאי לדברים שחשובים להם? לפניכם לוח חופש עם העשרות על תנאי העסקה לנוער ומגוון הצעות לפעילות בשעות הפנאי. במערך למחנך תמצאו הצעות לפעילות וטריגרים שניתן להעביר לחניכים לפני שיושבים איתם על לוח החופש. בהצלחה!

רשת ההצלחה- מובילי דרך

שחר אופז- מכינת אחד משלנו (08/08/2017 | 10:12)
רשת ההצלחה היא תוכנית של רשת מתנדבים במכינה שמטרתה להרחיב את מעגל ההשפעה של צוות המכינה וליצור חיבור בין הקהילה לבין חניכי ובוגרי המכינה. הרשת תענה על חזון המכינה לצמצום פערים בחברה ע"י המפגש בין המתנדבים לחניכים שיהוו תרומה משמעותית לשני הצדדים. התוכנית תיתן מענה למרבית היעדים של המכינה ובכל שלבי חיי המכיניסט - משלב הגיוס לשלב החיים במכינה ותמשיך לשלב בוגרי המכינה. הרשת תהווה מקור כוח מרכזי בהפעלת המכינה במגוון תחומים- כלכליים, תוכניים, רגשיים, קהילתיים ועוד.

כנס בוגרים 70 שנה לנווה עמיאל

נווה עמיאל (04/12/2017 | 11:59)
תוכנית שנכתבה לארגון כנס ה70 שנה לכפר הנוער נווה עמיאל

שמירה על קשר-אורט מח"ט בית שאן

אורט מח"ט בית שאן (04/12/2017 | 12:00)
השתתפות בטקסי סועודיום טירונות/מסע כומתה של בוגרי בית פר- הכנות, טיפים

לוח קיר בוגרים - ימין אורד

ימין אורד (04/12/2017 | 12:02)
לוח מודעות כמייצג סיפורים מעוררי עניין של הבוגרים- רעיונות, טיפים ותמונות

פאנל בוגרות- חניכות- מכינה ישראלית

מכינה ישראלית לבנות (04/12/2017 | 12:04)
מפגש בין בוגרות המכינה לחניכות בהווה על נושאים כמו צבא, קריירה, זוגיות ומשפחה