פרי עץ הדעת ונרטיב מועצם

מחבר:
מכון חינוך דרך כפר
תאריך יצירה:
10/11/2015
תיאור:
דף המקורות דן בחידוד ההבנה כי אחת מהמשימות המרכזיות של חברי הצוות בקהילה הינה לייצר עבור החניכים/תלמידים הזדמנויות להכיר את עברם, לבחור את נקודות האור, להתחבר ולחבר את הנקודות לנרטיב על מנת לספר את סיפורם האישי ממקום מועצם.
סוגיות חינוכיות:
  • האם ניתן באמת לשנות את זווית הראייה של החניכים לגבי עברם בתקופה כל כך מורכבת וסוערת כמו גיל ההתבגרות?
  • האם העבר האישי של החניכים שלנו נתפס בעינינו כמקור חולשה או מקור כוח (או גם וגם)?
  • עד כמה מהווה עברם של החניכים חלק מהשיח החינוכי (או חינוכי-טיפולי) בהתנהלות הקהילתית? עד כמה הוא נגיש עבורנו? איזה סוג של שימוש אנחנו עושים בו?
  • על מי חלה האחריות לעסוק בעבר האישי של החניכים?
  • עד כמה אנו "מעזים" ופועלים אקטיבית כדי להעצים עבר זה?
  • איך אנחנו, כמחנכים, יכולים לעסוק בעבר האישי של החניכים שלנו כך שיוכל להפוך להיות חלק מציר הזמן המאוחה שלהם? איך מוצאים בו נקודות כוח?
הורדת קבצים: מערך למנחה דף לימוד