יחס חינוכי לבוגר

מחבר:
מכון חינוך דרך כפר
תאריך יצירה:
20/05/2013
תיאור:
דף לימוד זה פוּתח בעקבות סוגיה שקהילות רבות נתקלות בה – היחס החינוכי שיש לתת לבוגר (חניך שסיים י"ב) בזמן שהותו בתוך הקהילה. הסוגיה עלתה על רקע פתיחת מסלול לימודים י"ג-י"ד, או לחילופין על רקע שהות של בוגרים לאורך זמן רציף וממושך בתוך הקהילה. מצבים אלו מזמנים סיטואציות מורכבות ומחייבים את המחנך לבחון את הסוג היחס החינוכי שיש לתת לאותו בוגר: האם יש הבדל בין חניך לבין בוגר? במה הם שונים ובמה הם שווים? באלו אופנים יחס מחנך-בוגר צריך להיות אחר מיחס מחנך-חניך, וכדו'.
סוגיות חינוכיות:

  • המעבר מחניך לבוגר - מתי ולפי מה אנו קובעים את מצב הבשלות?
  • התייחסות חינוכית לבוגר – מה כולל התפקיד שלנו כמחנכים? מה הוא לא כולל?
הורדת קבצים: מערך למנחה דף לימוד