הגישה הנרטיבית

מחבר:
מכון חינוך דרך כפר
תאריך יצירה:
07/04/2013
תיאור:
דף לימוד השופך אור על הגישה הנרטיבית ומאפשר דיון על מקומה בתהליך החינוכי. בירור ראשוני של עמדותינו כמחנכים על עברם של החניכים (מכשול או מחשל?) וכיצד מסייעים לחניכים לראות בעברם מקור כוח ולספר את סיפורם ממקום מועצם.
סוגיות חינוכיות:
  • האם ניתן באמת לשנות את זווית הראייה של החניכים לגבי עברם בתקופה כל כך מורכבת וסוערת כמו גיל ההתבגרות?
  • האם העבר האישי של החניכים שלנו נתפס בעינינו כמקור חולשה או מקור כוח (או גם וגם)?
  • עד כמה מהווה עברם של החניכים חלק מהשיח החינוכי (או חינוכי-טיפולי) בהתנהלות הקהילתית? עד כמה הוא נגיש עבורנו? איזה סוג של שימוש אנחנו עושים בו?
  • על מי חלה האחריות לעסוק בעבר האישי של החניכים?
  • עד כמה אנו "מעזים" ופועלים אקטיבית כדי להעצים עבר זה?
  • איך אנחנו, כמחנכים, יכולים לעסוק בעבר האישי של החניכים שלנו כך שיוכל להפוך להיות חלק מציר הזמן המאוחה שלהם? איך מוצאים בו נקודות כוח?
תגיות:
נרטיב
הורדת קבצים: מערך למנחה דף לימוד