דיאלוג חינוכי בסביבה רב תרבותית

מחבר:
מכון חינוך דרך כפר
תאריך יצירה:
19/05/2013
תיאור:
דף לימוד זה פותח בשל העובדה שקהילות רבות מתמודדות עם חניכים מתרבויות שונות וזהויות מגוונות ומחנכים רבים אינם יודעים לישב את הדיסוננס שבין חינוך וטיפוח זהות קולקטיבית אחידה לבין מתן אפשרות לכל אחד לבטא ולהתחבר לתרבות המשפחתית שממנה הגיע. פעמים רבות הדיון על דיסוננס זה מוכוון לגיבוש נהלים והמחנכים מגלגלים את הסוגיה לפתחה של ההנהלה (לדוג': "שההנהלה תקבע אם משחררים את החניכים לסילבסטר או לא"; וכיו"ב), אך מטרת דף לימוד זה היא דווקא לשוחח על האינטראקציה והדיאלוג שבין המחנך לחניך בהיבטים של קשר אישי ולאו דווקא מדיניות קהילתית. דף הלימוד מזמן את המחנך לחשיבה מקדימה – דיאלוג פנימי שלו עם עצמו לקראת שיחה עם חניך המבקש לבטא את תרבותו.
סוגיות חינוכיות:

  • המינון שבין יצירת זהות קולקטיבית לבין מארג זהויות ותרבויות
  • כיצד כמחנך ניתן לחבר לעוגנים בעבר

תגיות:
קהילה, דיאלוג, תרבות ישראלית רבת פנים
הורדת קבצים: מערך למנחה דף לימוד קובץ נוסף 1