דיאלוג חינוכי - בין ערך לדרך

מחבר:
מכון חינוך דרך כפר
תאריך יצירה:
19/05/2013
תיאור:
המושג 'דיאלוג' הפך להיות מאד שכיח וכמעט קלישיאתי. נדמה שבתוך הקונטקסט החינוכי ומערכת היחסים של מורה ותלמיד יש צורך לברר שוב במה מדובר – האם דיאלוג זה החלפת דעות? האם דיאלוג זה העברת הוראות? האם דיאלוג חייב להתבצע בין שני אנשים שווים? האם לדיאלוג חייב להיות ערך ותוצאה? מק המקום של דיאלוג בין כפופים? מה המקום של דיאלוג שכל כולו השמעת דברים מבלי יכולת אמיתית להשפיע? וכיו"ב. דף לימוד זה פותח כניסיון ללבן את המושג 'דיאלוג חינוכי', להצביע על מורכבותו ולאפשר חשיבה מחודשת לגבי מקומו בתהליך החינוכי.
סוגיות חינוכיות:
  • האם דיאלוג מבחינתנו היא 'ערך' (חשיבות בפני עצמה) או שהיא 'דרך' (אסטרטגיה או טקטיקה להשגת תוצאות רצויות)?
  • מה הסכנה בדיאלוג החינוכי? מה גבולות הגזרה של דיאלוג מסוג זה?

תגיות:
דיאלוג, קשר אישי,
הורדת קבצים: מערך למנחה דף לימוד